Sunday, January 9, 2011

vanda sedang melawa

Masa dulu2 saya suka melawa. Maksudnya suka ber make up dan mesti nampak bergaya. Biasa la kan wanita............
Masa mula2 kawen, bila balik kampong mak saya selalu bising.
Komplennya , " aku tengok, boot keternya penuh dengan make up dia aje, entah apa2 la yang di bawaknya".
Saya kata, " mana ada, semua tu yang perlu aje. tak ada berlebih2 pun". hehehhe
Ye la kan.......
kalau tiga hari balik kampong. Mesti la, paling sikit 4 jenis warna baju yang berbeza. So, make up pun mesti lah ada 4 jenis warna yang mengikut pakaian tuh. itu belum campur lagi, kalau warna baju tu ada 3 warna pulak. dah 12 warna.......
warna kasut , warna seluar bla..bla...bla...
kemudain facial set....
kemudian perfume set... takkan nak bau yang sama hari....hari....nanti suami tak suka pulak ( motip gunakan suami sebagai alasan!!!!)
tak betul ke barang2 perlu aje yang saya bawa...hehehehehhe.....

Sekarang ni, pakai mana sempat aje. Kadang baju kaler putih biru, seluar kaler coklat tudung celorang-celoreng. boleh gitu... bayang kan lah.....betapa caca marbanya outfit saya.
Bergaya sikit anak2 bising, nape ibu pakai baju kurung .?ada occasion ke?
Ibu pakai make up nak pegi mana?ibu itu ... ibu ini.....
maka baju rasmi saya kalau nak keluar jeans dan shirt, serta tudung yang tidak menepati tema baju .hahahhahahaha

Sekarang , setiap kali balik kampong.
sindiran yang selalu di terima , " banyak nya beg, engkau orang ni nak pindah kampong ke?
kena beri alasan lagi............
saya, " kita orang tak ada maid, nanti sape nak basuh seluar baju , kang tak berbaju pulak budak2 nih.sebab tu bawa banyak baju.....
saya ada 4 orang anak, setiap seorang bawa satu beg besar. Beg saya dan HB lagi.Belum masuk make up anak dara, toys anak teruna dan toys si kecik.

isshhhhhhh.......
apa kena mengena pulak dengan tajuk kat atas tu ye. hehehhehehe
Sebenarnya nak citer pasal lawa aje, dah melalut la pulak....

Kebanyakan vanda saya sedang melawa, berbunga la maksudnya. Ye la, kalau tak melawa tak ada la kumbang nak datang kan?????
Vanda denisoniana, telah pun menjdai seedpod.lupa nak amik gambo.

vanda scandens
Masa mula2 vanda luzonica nih nak berbunga, rasanya hampir setiap hari saya mengambil gambarnya. teruja!!!hoccay....atas gambar spike.
Mempunyai 2 spikes, double happiness.
Walaupun ia berbunga cantik dan harum, tetapi tiada kumbang yang dekat. so, masih cantik dan segar bugar lagi walaupun dah 2/3 minggu , tak ingat la pulak.
vanda tesselata. Berbau sangat wangi.
Tidak seperti luzonica, walaupun tesselata ini warnanya agak kelam ataupun kehitaman; si kumbang suka datang.mungkin kah hitam itu menawan pada pandangan si kumbang? hehheheh
dah menjadi seedpod pun.
Vanda coerulea, baru mengeluarkan spike. tak sabar nak tunggu ia kembang.Rasanya yang di Johor dah kembang kot sebab , yang didalam gambar di atas paling tidak sihat dan paling kecik di antara mereka.
vanda Robert delight black.

No comments:

Post a Comment