Friday, January 7, 2011

pesanan anda

Adam: " ibu!ibu! nape Adam tengok muka ibu licin aje....
" muka ayah , tak licin mcm muka ibu".
Saya : " ok, speak out, waht u want"
Adam : " betul, muka ibu nampak licin aje tak ada jerawat".
Saya : "Oooooo...... transformer ada show this year...
Hmmmmm.......
Speak to ayah, please........

Jenuh la nak kumpul robot baru....


Ini ialah deretan division encyclia tampensis var alba yang di tempah oleh geng orkid. Saya akan inform setelah pokok betul2 stabil, jadi sesiapa yang telah membuat pembayaran tu, silalah bersabar ye. Jenis ini agak sukar untuk di cari sekarang, samada kat nursery2 atau di pasar tani...(motip?????)


Masih ada 3 lagi yang tidak berpunya, sesiapa berminat sila lah beritahu ye.
3 pots lagi untuk saya biakkan.

Di bawah ini pula adalah abang kandung tampensis , iaitu alata. sesiapa yang mempunyai tampensis sudah semestinya mempunyai alata. Wajib ada, bagi peminat orkid tegar. Berbeza dengan tampensis, bulb alata lebih besar dan pokok nya lebih tinggi, sebab tu kita kata abang bukan adik.
bagi yang tiada dalam koleksi, anda boleh mendaptkannya di sini. Harga satu pot $25.
close up bunganya.
Vanda yang tersangat wangi ini ialah tesselata. Yang ini ada 3 spikes dan telah berpunya.
Akar yang segar bugar yang nak enterframe tu ialah akar denisoniana. tanda2 cik deni juga akan mengikut jejak cik tesse untuk berbunga.
Saya tak perasan cik purple ni telah kembang. belum berpunya, jika berkenan boleh le masuk meminang. hehehehhe
Little star x cattleya ( lupa ID catt nih). Sangat rajin berbunga.dan banyak pulak tuh. meriah !!!!
Kepada yang memesan untuk Phal Yellow Queen ini, saya meminta maaf kerana memang telah kehabisan stock. Yang ada di rumah saya ialah mother plant untuk saya buat seedpod dan biakkannya. Phal ini merupakan adalah salah satu phal hybrid yang sangat lama. Ia berasal dari Hawaii. Cuaca panas di sini, sangat sesuai untuk Phal ini hidup di tanah air kita yang terchenta.
( tiba2 bersemangat Proton Waja!!!)

No comments:

Post a Comment