Thursday, June 3, 2010

dugaan ini

Saya sangat bersedih hati dengan berita sedih dari suami terchenta. Saya merasakan teringin sangat hendak meluahkan isi hati saya di sini, tetapi saya bimbang akan menjatuhkan maruah suami tujuannya agar nama suami saya bersih,ataupun menjatuhkan maruah orang yang menuduh tak tentu hala itu.

Sedang saya bersedih hati, saya terbaca satu blog ,di mana ayahnya telah dituduh membuat sesuatu yang tidak di buat dan di hina sebegitu rupa,hingga menyebabkan ayahnya di pinggirkan di tempat kerja. Si penulis meminta izin dari ayahnya untuk membelasah si durjana itu, namun ayahnya melarangnya berbuat begitu.

Di akhir katanya dia menulis

"istighfar banyak2.. walau siapa kita sekalipun. ALLAH hanya memandang hati kita sahaja..

Sesungguhnya di dalam hati manusia itu ada segumpal darah.. jika baik darah itu.. maka baiklah manusia itu tetapi jika buruk darah itu.. maka buruklah manusia itu.. itulah hati..."

Astagfirullah hal'azim , semoga Allah memberi hidayah kepada orang itu dan semoga Allah melembutkan hati saya. Amin..........

2 comments:

  1. Assalamualaikum Kak....

    Semoga segumpal darah yang menjadi milik akak itu baik dan lembut serta sedia memaafkan sesiapa yang berbuat salah/menganiaya akak.

    ReplyDelete
  2. wsslam shida,
    terimakasih, akak juga berharap sedemikian rupa.

    ReplyDelete