Tuesday, December 15, 2009

short up-date

sibuk sesangat sekarang nih, kepada ct maaf la akak tak prepare kedatangan awak dan terpaksa menunggu akak mencari okid2 awak. hehehehe

ok, mari tengok apa yang ada hari ini.

hamran from singapore, flask phal dan vanda. rasanya akak beli 6 bulan lepas dan sekarang ready untuk transfer ke single pot.


ini ialah keiki untuk phal hybrid untuk bunga di bawah. phal ini sangat senang berbunga dan 1 spike boleh tahan berbulan2 , sepanjang akak membelanya naik 2 spikes sekaligus dan setiap kali berbunga tak kurang dari 8 kuntum untuk setiap spikes. sesiapa berminat dgn keiki yang telah pun di alihkan ini , sila lah email atau mssg.
nama tak ingat , sorry la yea hehehhe.
gambar tidak memuaskan, kali ini berbunga sangat sedikit 2 kuntum aje. mungkin merajuk sebab dipindahkan banyak tempat due to initial stage of renovation process.
tidak pernah gagal mengembirakan hati saya. kesayangan yang diterbangkan jauh dari malaysia timur.
pulcherima , tersangat sayang dengan yang ini kerana combination yang cantik iaitut kuning terang dan putih bersih serta bunga yang besar. ada juga versi lain tapi kuning yang agak pudar dan bunga kecil.
ini lah satu2 nya okid jenis bertanah yang saya ada dan berbunga. agak gagal dalam menternak okid jenis ini.
nak keluar la pulak.hingga jumpa lagi.......

4 comments:

  1. Assalamualaikum kak,
    Berapa RM keiki phal hibrid tu?

    ReplyDelete
  2. berminat dgn pulcherima dan yg mcm ipoh magic star tuh...berapa regenya. sms saya ya . Raihan 013 920 4100

    ReplyDelete
  3. shida:
    7 hengget.bila gathering kita tuh yea?tak sabo nak join nih tau.

    nehang:
    nanti akak sms harga untuk pulcherima, malangnya phal tu pemberian dari seorang sahabat. akak tak jual, tapi akak perasan ada keiki yang baru keluar 2 akar. bila dah cukup besar dan jika awak masih berminat akak jual kat awak yea.
    anyway, akak ada yang agak sama dengan yang ini, dah keluar 2 spikes dengan bud yang menunggu masa nak kembang. kalau berminat yang itu akak boleh jual.nanti akak amik gambarnya.

    ReplyDelete
  4. Kak, saya booking keiki phal tu....akak belum ambik lagi catt gojes dr Kejariah ker?

    ReplyDelete