Thursday, August 19, 2010

orkid ku berpuasa

last week adalah hari yang sangat sibuk dengan personal issue.so, this week sempat la memotretkan wajah - wajah kesayangan hamba.hehehheheeh

Phal gigantea, satu-satunya koleksi saya yang sudah sembuh. Disebabkan masalah saya last week dan kurang penjaggan, maka saya telah mengambil keputusan drastik untuk melepaskan phal ini. telah pun bertuan dan akan berpindah tak lama lagi.
cymbidium bicolor, saya suka bunganya yang berwarna merah hati berlining kuning pekat dan lipsnya juga berwarna kuning. Mempunyai clump yang besar dan sihat mungkin menyebabkan ia berbunga.saya ada satu pot lagi tetapi sudah 3/4 bulan ia tidak berbunga.
tak tahu macamana boleh terkeluar gambar ikan2 si adam ini.
Phal amboinensis
aerides robson gem
meriah berbunga kali ini

sorry la ya, banyak sungguh gambar encik robson ini.baunya yang wangi menyebabkan terpikat untuk mengambil banyak gambar2nya.

No comments:

Post a Comment