Friday, July 3, 2009

up-date hari ini

Dah tak reti nak letak tajuk la tuh!hehehehehehe

Ini ialah Seedling Phal Bellina dari Taiwan. Saya beli di Sg sipot tersangat la murah. Bila saya tanya kat tempat saya biasa beli di Klang valley ni. Harga untuk saya $10, maka untuk pembeli biasa mesti sekurang2nya $15. Ishhhh...... patutnya beli la banyak sikit kan.....
Ini ialah Phal Bellina dari Panama, gambar terbaru.

Phal cornu cervi Alba, sedang meriah berbunga.
Ada lebih kurang 3 kuntum sedang kembang, hati saya pun kembang sebab terlalu lama menunggu.
Oncidium hybrid ini tersangat wangi. maka ia telah di letakkan di ruang tamu bertindak sebagai pot pouri.

Ini pula Phal appendiculata di beli masa agro fest sg.sipot. hanya $15 jek. masa saya beli dulu $20 tapi dah arwah .Yang dulu tidak la sihat macam nih, sebab akarnya tidak sihat dan kuat seperti gambar di bawah.Tidak lama lagi saya boleh melihat bunganya.



Yang ini ialah sejenis hybrid, saya terpikat dengan warnanya yang menyerlah dan bunganya yang berbau wangi.Hargapun murah $25 jek.

close up bunganya. cantik kan?kan?kan?

No comments:

Post a Comment