Thursday, July 2, 2009

Eh! ada ruang lagi la

Hari ini ialah hari membuang sampah sedunia.
Nape saya cakap macam tuh, sebab sampah kat rumah saya dah tinggi menggunung dan hari ni dari pagi hingga ke tengah hari asyik mengemas kat luar rumah.

Tak siap lagi sebenarnya sebab pond ikan masih tak kemas dan di patio ada sikit lagi pasu2 okid yang perlu di susun.

Bila dah tersusun, baru perasan masih ada lagi ruang untuk okid saya. Di tambah pula hujung minggu ini, kebanyakan anak angkat saya akan di ambil oleh ibu bapa mereka, Jadi tidak perlu lah saya menguruskan rumah okid saya.

sesetenah okid yang saya offer dulu dan masih tiada pembeli, saya tidak jadi lah menjualnya. Terutamanya vanda hybrid yang kaler kuning tuh. sayang sangat .hehehehehehe

Ok, tadi perasan banyak juga okid yang sedang berkembang kat rumah. Marilah kita lihat apa yang ada untuk kita mencuci mata hari ini.

Di tag tertulis Phal equestris, entah la betul ke tidak.
Doritis campuran kaler orange, purple dan putih. Tersangat cantik jika ia kembang kesemua nya sekali satu tangkai.


Phal Bellina, yang ini bunganya kecil sedikit tetapi baunya tersangat kuat. lebih kuat dari yang petal lebar sebelum ini.
Densro crumenatum ke lupa la pulak. Berwarna orange terang dan rajin berbunga.
Si puteh ni hampir kembang sepenuhnya.

Dendro dari tahiland ini, lupalah pulak namanya. Sedang meriah berbunga.close up bunganya, dari jauh dah nampak sebab tersangat terang.
Phal Cornu cervi, suka la bunga yang ini. Tak putus2 berbunga.
Ini Dawn Maree, di beli setahun yang lalu. Disebabkan ia susah berbunga, saya letak di penjuru rumah, tak perasan pun berbunga. sedar2 dah nak layu. hmmmmmmm
kesian dia.
Sekuntum aje bunganya.

Tag tertulis Ipoh super star, tapi rasanya lain. Yang ini bunga leboh kuning dan stripes tertumpu di tengah. Mungkin Phal Ipoh Magic star.

No comments:

Post a Comment