Wednesday, June 10, 2009

N3 orchid selepas cuti

Ini ialah gatton sunray yang saya ceritakan sebelum ini yang saya hendak jual pada harga $60. telah pun di beli oleh peminat okid dari shah alam.


Ini pula yang berharga $90, telah di sah beli oleh peminat okid dari selatan tanah air.
Tinggi nya melebihi satu meter, sudah 3 kali berbunga di tangan saya.
Ada 9 canes .Juga ada 3/4 keikis yang sedang subur .
Ini pula dendro biloculare( saya rasa), sila ke link ini dan ini utk perbandingan. Mungkin ada yang tidak bersetuju, jika anda tidk bersetuju sila lah beritahu saya. Saya rasa yang terdekat utknya ialah dendro microphyllum.

Ini canenya yang agak muda.Inilah perdu pokoknya.
Bellina pink yang telah kembang sekuntum lagi.
Dendro afini (cari kat tenet tak ada- letak dulu lah, kena confirm lain nih)meriah berbunga dan tersangat comel.Ia adalah sejenis species (mengikut kata tokeh itu)

Phal bellina blue saya ini dimakan ulat, saya berharap sesangat dapat melihatnya bila pulang dari kulim . Tiada rezeki saya.




dendro stuartis kot.

No comments:

Post a Comment