Thursday, June 11, 2009

mari-mari kita membeli-belah - the story begin

assalamualaikom,

dah sarapan?
Eh! Apa pasal cik kak ni tanya dah sarapan ke belum? nak belanja kita ke?Sebenarnya saya tgh sarapan, jemput2 la e-makan2....... ahaks......

ok. hari ini kena up-date awal sikit sebab banyak pertanyaan hingga lewat malam. Malam tadi saya sempat jawab sebab masih tengok movie ( tah citer apa tah asyik2 tembak2, lawan2, bom dan mati- balas dendam & kembali seperti tadi tembak2, lawan2, bla.bla.bla....) bersama suami terchenta.(ok, sila lah muntah.... hehehee)
So, sesiapa yang sms, email, ym , pm saya semalam , tido lena tak.???? hahahahahahhaa

latest up-date
1. both tetrapis - sold out
2. modesta - sold out
3. amboinensis - sold out
4. phal pantherina - sold out
5. speciosa besar -2pots
6. speciosa kecil - 2 pots
7.seedling cornu cervi red - 3 pots
8. phal equestries - 1 pot
9. phal gigantea - 3 pokok



Packing dan urusan pos mengepos dan hantar menghantar, adalah sesuatu yang memenatkan dan perlu kesabaran. Selalunya saya spent sikit masa dan banyak wang utk packing tapi saya tidak pernah caj.Ewah!!!! intro belia aje.

ishhhh.... to cut short.
Effective immediately, saya akan mengenakan bayaran $5 utk urusan pos mengepos dan juga menghantar hingga ke Kelana jaya.( Berapa km dari rumah saya ye) nanti up-date . hehehehehe
So total caj ialah
cost urusan penghantaran + cost orchid + caj post laju( if any)
=5+cost orchid+caj post laju(if any)

Dan juga ingin dimaklumkan, sila lah deposit dulu yang 5+cost orchid itu. cost pos laju(if any) akan di kira selepas penghantaran . sekian terimakasih.......heheheheheh

oh! semalam saya lupa nak upload gambar phal gigantea. Ada 3 pokok semuanya.Ia bergantung kepada siapa cepat ye. seperti hari2 yang sebelum ini.
yang ini 3 daunnnya
yang ini 2 daunnya
Juga tiga daun


Gambar mereka tiga beradik, sedang menunggu keluarga baru. alamak sedihnya...sob...sob...sob....


Pengalaman saya membeli phal gigantea ini. Ia adalah kegilaan peminat orchid, saya ada tengok dalam satu website negara jiran, daunnya sahaja sebesar badan saya( sila lah anggap saya kurus - dibandingkan dgn daun hahahahaha). bunganya tersangat cantik.
Disebabkan teruja, saya membelinya setiap satu yang sebesar di atas itu berharga $160 utk 3 daun dan $140 utk 2 daun. Saya minta kurang dan dia cakap kalau saya spent ___ ribu dia beri harga 2 phal gigantea itu $100 dan $90. Maka saya yang teramat berminat, membeli lah jugak. Itu pengalaman dulu2, masa kurang cerdik(pinjam kata2 Dr Mahathir).


Untuk phal di atas , saya letak harga 50% kurang dari harga saya beli( masa kurang cerdik) dulu plus $5.ok, siapa cepat dia dapat.

selamat bersarapan, makan tengahari , minum petang dan makan malam nanti.

cheers.......

No comments:

Post a Comment