Thursday, May 21, 2009

macam macam hal

Kebelakangan ini saya tersangat sibuk, samada memang sibuk, menyibuk dan tersibuk.hihihihihi
Hari rabu dan khamis, tak boleh nak amik gambar kat luar rumah, sebab rumah jiran sebelah yang kerja dgn advertising company membuat shooting utk iklan sebuk pencuci ke apa. gedabak bas depan rumah saya,tak sangak iklan yang cuma memakan masa beberapa minit itu, memerlukan tenaga kerja yang ramai, tersangat ramai berkampung di area rumah saya. rasa macam ada pesta pulak.
Rasa2 mcm nak tanya jek, kalau2 dia nak amik anak saya jadi model atau berlakon dalam iklan. ishhhh tapi tak nak amik risiko lah, kalau berjaya ia will lead to another section such as jadi pelakon, penyanyi dan yang lain2 yang start with P, yang keluarga saya tidak membenarkan.
Seperti watak ibu mertua Kassim selamat" Pemuzik.........pantang...bal..bla..bla. walaupun saya tidak ingin memegang watak mertua si kassim bin selamat tuh,ahaks.........
tapi saya perlu tut...........
ok enough with the intro yang mengarut itu, kita tengok apa yang ada hari ini. ewah! seperti pembaca rancangan hari ini. hihihihi
Lupa dah nama bulbo ini, tetapi sejak beli, memang rajin berbunga.Iaitu dari 2 tahun lepas kot.


Denero microphyllum kepunyaan Harris, saya tanya kenap warna tu mcm nak mati aje tgk. Tokeh,"Haiya ! itu tanda umur nya yang lama, kalau 2/3 bulan dia hijau la. itu tahuka sekulang2nya 4/5 tahun hidup dalam hutan. "
dalam hati saya, ya ke, bukan amik dari nursery kat sana ke?heheheheheheMasa saya mula2 amik kat nursery tuh, macam nyawa2 ikan jek, tapi sekarang nampak sugar bugar pulak. mungkin ia jenis yang seang hidup kot.Ini lah rupa paras pseubulb yang berdaun, hanya 2 jek yang berdaun.
Ini pula, bulbo yang di kirim oleh paradox. Ia sangat gembira di ikat di sabut, sudah 2 kali ia berbunga, malang nya first time saya tak sempat nak tengok sebab tak perasan.Jadi, tak sabar nak tunggu yang ini kembang.Paradox, boleh kah anda beri idnya.
Vanda pichtawit, saje je nak kasi racun sebab sekarang nih, baru confident nak jual seedlingnya. Harga seedling ialah $8, saya cuma ada 10 pots aje. Sesiapa yang berkenan sila lah beritahu saya. Flowering size memang sudah tiada, dan tidak di import masuk lagi.Aunty kata, awak sgt bernasib baik lo................
yeas, saya rasa saya memang bernasib baik, yang tidak ialah dompet saya . hehehehehe
Ini ialah dendro stuartes( entah la tak reti pulak nak eja namanya) berharga $25. Tengok lipsnya, lip tu lah yang telah membuat harga okid ini jadi $25.
Seedling Rhyn coelestis $6.sila goggle, tersangatlah comelnya dan berbau wangi. maaf , flowering size memang tiada.
V. velthius cross Dr anek, berharga $6 jugak.
ini ialah suku sakat robert delight, berharga $8.
Sebenarnya ada banyak lagi, tetapi terkurang makan vitamin R pagi tadi and terbanyak M pulak. tengok la petang nanti, kalau 2 semapt kunyah vitamin M. hahahahahahaha

1 comment:

  1. yeaaa....akhirnya! da puas ct tunggu!..akak guna racun apa ya?kuat sungguh laaa kak...akak, ct nak...vanda pichtawit,suku sakat robert delight,V. velthius cross Dr anek dan Rhyn coelestis. akak amik vit R byk2 sket ya..hehehehe...yg akak suggest tu yg mana.xda lg kat sini kan..huuhuhuhuhu..

    ReplyDelete