Saturday, March 21, 2009

Tetamu dari forum

Hari ini kawan dari forum HG datang ke rumah. Saya baru balik dari KL dan semestinya rumah berselerak sebab maid dah tak de. Maaf kak har yea, pencemaran mata. hehehehehe

Kak har hendak menjemput anaknya dari itm di puncak perdana, so dia singgah ke rumah sebab rumah saya terletak antara laluan ke puncak alam.
Sempat jamu air sirap jek, itupun sarah aisyah yang tolong buatkan. lupa nak jamu cupcakes yang di buat bersama anak2.

Sebenarnya kak har ada order cymbidium finlay, tetapi saya belum ambilnya dari kampong. so, rasa tak seronok pulak kak har pulang dgn tangan kosong , jadi saya berikan nya dendro anosmum pink dan juga doritis pulcherima yellow. untuk ipar kak har , saya berikan dendro anosmum pink bersama seedling phal brother sara gold.



Dua gambar di atas itu ialah cymbidium finlay, tersangat rajin berbunga, untuk tahun ini, sudah 2 kali ia mengeluarkan bunga dan masih ada 2 lagi spikes yang sedang menunggu untuk kembang.
Akak ada order lebih dari kampong, kalau sesiapa hendak boleh lah cakap awal2 sebab akak balik week end nih.so, far ada 2 pesanan. kalau tak silap tokeh tu kata ada 5 kesemuanya yang ready untuk di jual. Ia di ikat pada sabut kelapa dan setiap satu ada 5 bulbs.

Kak har , gambar diatas ialah doritis pulcherrima yellow.

2 comments:

  1. tina...terima kasih bebanyak bagi akak dan adik ipar buah tangan. Seronoknya..dah siap akak tanam dan dok belek hari-hari..

    ReplyDelete
  2. sama2 kak. saya harap ia hidup sihat dan gembira bersama akak dan adik ipar akak.

    ReplyDelete