Monday, March 23, 2009

Dendrobium kegemaran collector

hari ini saya ingin mengingati pembelian dendro kesayangan saya, gatton sunray .
Pada mulanya saya cuma beli yang di bawah ini berharga $20.

Kemudian disebabkan terjumpa yang agak besar , dan harga cuma $30 , akak pun beli yang di bawah ini. Ia adalah flowering size.

Entah mcmana, last week pergi ke kg melayu subang hendak mencari pisang, tersinggah lah kat satu nursery, iaitu nursry leong. sebab tiada yg berkenan ,saya tidak membeli apa2, tapi suami mcm heran nape tak beli apa2 pun.
so, pergi lah satu lagi nursery,dan
oh ! terpandang lah deretan orchid ini yang sedang mekar berbunga. so, risau suami pelik belilah satu pot, saje beli yang tak berbunga sebab nak rasa thrill nya berbunga di tangan sendiri. (alasan, sebenarnya yang berbunga mahal , melebihi $100. . Yang kat bawah ni saja . lebih dari sebelah tangan).


Oh! BTW, saya hendak let go, yang dua di atas itu, kalau ada sesiapa berminat silalah beritahu yea.walaupun yang di atas sekali, sudah lama di tangan saya, tetapi saya let go pada harga yang sama.

No comments:

Post a Comment