Monday, March 7, 2011

apa yang baru

Ramai yang bertanya, apa orkid baru yang ada sekarang. Sebenarnya ada banyak tetapi tidak berbunga, so saya terpaksa biarkan dulu . Saya juga teramat sibuk , jadi tidak sempat hendak mengambil gambar seperti yang di minta. Maklum lah, pilihan raya kecil di Kerdau tu memerlukan tumpuan...
Eh! apa kena mengena?!..

Di bawah ialah phal yang saya hendak lepaskan. Harga ialah $23 satu pokok. Eh! murahnya... nape jual murah....
disebabkan anda memerlukan fakta2 penting itu, maka inilah sebabnya....hehehhehe

1. saya beli dari kecil, harga seedling adalah lebih murah, tetapi untuk menjaganya memerlukan kesabaran tahap dewa -dewi. Kadang2 seedling ini memilih untuk ke syurga, dewa-dewi pun boleh menangis tau....

2. Disebabkan pilihanraya sudah habis, maka sudah tiada lagi gula2 yang di berikan kepada anda untuk menarik undi, maka saya terpaksa menjual apa yang ada untuk mengumpul tunai.heheheheh

3. Saya jual dengan harga yang murah supaya buyer saya boleh buat keputusan dengan cepat dan COD(cash on delivery). Ini kerana saya mengambil dengan tokeh COD, maka untuk membuat pusingan modal perlu juga COD dgn customer.

4. Saya hendak mengambil high end orkid seperti Paphio gigantiflorum, Cornu cervi red, vanda sanderiana etc.Disampaing menambah tunai, saya juga perlu menyediakan ruang untuk orkid 2 baru tadi.

Haa.... tu dia, panjang berjela alasan yang di beri.
so, meh la tengok apa yang hendak di lepaskan....

Phal violacea var sumatra, sebelah kanan berbunga dan sebelah kiri spiking.
Phal bellina Pink

Phal bellina blue


dan last sekali , phal zebrina.

Ok la, sila lah pilih, jangan malu-malu ye.....

No comments:

Post a Comment