Wednesday, January 12, 2011

koleksi saya

Pembaca yang budiman, tahukah anda harga barang keperluan sekarang telah naik?samada secara terang atau gelap( tidak jelas). Baru2 ini harga bawang telah naik, saya hanya mengetahuinya selepas terpaksa membeli bawang merah (kecil) yang baru aje kehabisan. Masakan mengguna bawang kecil lagi sedap dari bawang besar.Eh! blog masakan ke ni?Sorry dong!!!
masalahnya tiada pun dicanangkan di media cetak atau media elektronik akan kenaikan harga barang dapur ini. Begitu juga dengan harga telur dan juga keperluan lain.

Jika kita perhatikan di zaman kepimpinan rakyat didahulukan ini, saya perasan semua harga barang keperluan naik. Kalau zaman dolu2 yang memerintah 20 tahun tuh, paling rakyat marah bila harga tol naik. saya rasa "domino effect" dari kenaikan harga tol tidaklah seteruk kenaikan harga barang keperluan. Patutkah slogan itu diperbetulkan??? patutkah?patuhkah?

Ok lah , usoh la jawab kalau tak kose. tiba2 berjiwa Peghok.( sila guna kan e di bawah ye)

sebenonye nak citer pasal koleksi saya yang tidak bertambah kesan dari "domino effect" tadi. alasan..muahahahhahaha
Phal Ipoh Magic
Phal Ipoh magic "red form"
Phal Yellow Queen

Phal Bellina Pink "junk girl"
Phal carribean sunset x phal budi linohong
Phal amboinensis flava x Phal violacea flava
Phal tetrapis
sila berdoa harga barang keperluan turun, agar kita semua boleh menambah koleksi....

No comments:

Post a Comment