Tuesday, January 25, 2011

doritis pulcherrima var alba



Dah lama saya peram posting nih, kalau telur ayam mungkin dah menetas dah kot. ahaks......
Saya dapat doritis pulcherima var alba ini dari kenalan baru yang sudah lama berkecimpung dalam dunia orkid. Di sebab kan teruja saya beli satu pasu yang ada beberapa pokok dan beberapa keping merah biru bertukar tangan. walaupun harga boleh tahan tetapi disebabkan tahu punca dari mana dia dapat saya tersangat lah senang hati melayangkan kertas2 merah biru tadi.

saya suka bunganya kerana warna putihnya seperti candy serta petalnya nampak macam gebu aje. rasa macam nak petik makan.
Ayoyoyo....
bukan petal rose boleh buat goreng tepung ye. hehehehe

Bentuk yang cantik serta susunan bunga yang kerap menyebabkan saya teruja memilikinya.
Saya telah pun memecahkan clumpnya dan dapatlah beberapa pot ,satu pot telah dimiliki oleh kak pah. harap2 mereka semua boleh hidup subur.
ok. da~~~~~

No comments:

Post a Comment