Sunday, December 26, 2010

buka kedai

assalammualaikom...........................
apa khabar anda semua...................
feeling retis la pulak! almaklum AJL yang agak hampeh baru aje berlalu
alamak!!! tak sayang mulut.....

tak ada yang menarik sepanjang kehilangan saya dari alam blog...
cumanya ada citer seronok sebab berjaya memujuk satu kampong tengok Hantu Kak Limah Balik Rumah
salute kepada Mamat Khalid, a great movie......
Julia yang asyik2 dok sebut nama Kak limah tak berani sebut dah, sebab seram tengok kak limah kat tingkap.
bukan aje Julia , ibu Julia pun dok terjerit2 takut and tutup2 mata lagi....
muahahahahahha.....
tapi best la.... the trade mark ceciter...ceciter... rasa sungguh dekat dgn budaya orang tuh.....
tak tahu la apa yang saya merepek, tapi ini lah citer melayu yang saya tengok HB saya gembira selepas keluar panggung
the other one ialah, citer baik punya cilok....lepas tu rasa macam kena tengok dalam mimpi aje sebab anak2 dan suami tak suka......

Masa tengok lagenda budak setan( tengok sebab kawan HB sponsored satu panggung), anak2 saya siap boleh berbual2 dalam panggung, lepas tu tanya saya pulak
"nape ibu bawa kita orang tengok citer melayu?"
boleh gitu?

Hmm.......
lepas ni ada peluang la tengok citer melayu lagi ye bang?kan?kan?kan?

Rasanya 2 minggu yang lepas saya kena demam awatnya boleh lupa ?. Tapi , dalam sakit2 tu pergi bercuti ke trengganu, siap drive lagi tuh (terpaksa drive sebab adik saya, Kasma tak pernah bawa keter auto( saya pulak memang tak boleh bawa keter manual - motip nak bagi tau jugak heheheeheh).

Sampai di trengganu, Julia demam........

saya yang memang tak sihat, terus tergolek sebab otak tak boleh berfungsi dengan betul . heheheheheh
Pening kepala, kena fokus masa bawa keter. Bukan apa, saya beri adik saya tu drive, saya duduk sebelah.
kalau tak ada insurans nyawa, baik la jangan naik keter dia. hehehehhehe
Saya rasa , kaki saya asyik tekan brek aje, brek angin.hahahhaha
Masa dia overtake, saya rasa macam badan saya melayang.
Boleh tak masa dia overtake, keter kena sampai ke garisan paling tepi lorong memotong.
Zup!!! sedar2 dah sampai ke lorong kiri, mau jatuh jantung I ! hoccay!!!

wah! intro tak hengat!!!
ok la, kepada peminat2 i.....
yang tanya i......
bila nak buka kedai....
dengan rasmi nya .....
kedai di buka hari ini.......

Phal cornu cervi red, di beli masa dah keluar spike yang agak pendek( baru muncul sebenarnya). Kalau tak merah, lebur lah berkeping2 RM kaler biru itu....
Phal appendiculata, ada sesiapa berminat hendak menyunting. ada 2 pokok yang sedang berbunga.
Phal hybrid, di bawah photo pokoknya. lihat lah ada 3 spikes.

Phal hybrid, suka sebab ada line kat tepi kelopak, spikes pun banyak .3 spikes sekali berbunga.
Vanda ini memang menawan, kuning yang menyerlah.
Phal amboinensis
Phal carribean sunset x phal budi linohong, wangi dan meriah bila berbunga.
Cik budi ni, bila sudah berbunga, tak berhenti2 keluarkan kuntuman bunganya. meriah tau!!!!
ini cik budi yang saya bela, bermula dgn 2/3 kuntum aje.
Phal bellina pink.
semasa mula2 beli bunganya tak lah besar sangat, sekarnag dah hampir 2kali ganda dari size biasa.
vanda ustii , berbunga lagi. saje aje amik gambar dia tunduk......
Phal kunstleri

yang ini pokoknya seperti orkid tebu, diminta oleh orang pantai timur. sila lah beri tahu bila nak post ye.

No comments:

Post a Comment