Tuesday, June 22, 2010

hasil 'stress'

Comel kan title kat atas tuh....
Disebabkan saya tersangat stress kerana tahu masalah ini tidak dapat diselesaikan seperti juga masalah2 yang lalu atau mungkin juga masalah2 yang akan datang. Maka , ter'update' lah blog ini.....pada hari ini......

wah!!!! intro................tangkap maut nye statement.hehehehehehhehehe
maaf ye...... bahasa yang kurang sopan kali ini......

sebenarnya tak tahu nak up date apa.....
stress ini menyebabkan otak saya buntu mcm U buntu.

OK lah meh citer pasal yeop saya. Dia sudah selamat menjalani pembedahan dan sekarang dalam proses 'recovery' .
hmmmmmm....... rasa tak sesuai lak nak citer kat sini.kita citer lain aje la ye....
nanti citer detail kat blog kerjatangan suri lagi sesuai rasanya.

kita citer pasal keracunan.
oh! citer pasal keracunan, sejak balik dari Kuantan hari itu, anak2 saya berlarutan sakit disebabkan keracunan makanan. Tak tahu punca dari mana,doktor kami yang berasal dari Kuantan dan menginap di tempat yang sama kami tinggal hari itu telah membuat spekulasi dari mana puncanya. Mungkin juga betul .....

OK lah , keracunan lain yang saya nak citer ialah pasal racun. Eh! apasal mcm aneh aje sambungan ayat tuh.....
kami tahu anda stress , so maaf di terima

racun orchid
sape tanya ari tuh.....
sofie, kak tim,cikno....
eh! 3 orang aje..... rasa mcm ramai aje ari tuh.....
tak pe , kita citer jugak la

akak guna 4 jenis racun, nama2 mereka ialah
1. thiram
2. bennex
3. neem oil
4. serai wangi

tak termasuk senarai berdaftar
1. air cili
2. air bawang

Berapa kerap akak meracun pokok2 orchid akak? meracun??? bunyi mcm membunuh aje kan?
akak tak ada schedule, tapi sebulan sekurang2nya dua kali bergantung kepada keadaan dan situasi semasa.
ada banyak jenis racun kat atas tuh, yang mana satu akak guna? akak selang seli kan penggunaanya. reason, untuk mengelakkan ia immune kepada racun yang sama. nanti mcm beri imunisasi pulak kan.....

oh ye? jika anda gunakan neem oil atau serai wangi, sila campurkan sedikit dengan mild detergent. reason: untuk mengelakkan lapisan minyak dari meliputi permukaan daun yang menyekat proses fotosinteis. eh! betul ke.........
rasanya betul la tu.............

racun tidak berdaftar ialah yang di buat sendiri.sasaran ialah kumbang belangkas, slug, ulat bulunaik daun dan yang seangkatan dengannya.

Hmmm...... stress saya belum reda , sekarang di tambah lagi stress untuk menulis di blog ini. ahaks...
ok la stop dulu


kepada anda di luar sana, saya tiada nasihat seperti yang dicadangkan oleh otai2 orchid. Pada saya, cari info walau dimana jua ia berada , then apply kan. Kalau sesuai proceed , kalau tak berhenti. Dengan usaha yang gigih dan semangat waja, saya pasti anda berjaya.
motip bernada perwira??????
supaya anda positif pada diri sendiri hehehhehehe
da..........

No comments:

Post a Comment