Sunday, August 9, 2009

untuk jualan

Hi peminat okid sekelian. Saya telah memilih beberapa okid yang saya rasa "worth buying"
jangan buang masa, marilah kita mula melihat katalognya. hehehehe

Oncidium NOID, tokeh ada di Johor berjual beli okid di pameran okid dan kaktus di sana.Jadi, pembantunya tidak tahu apakah id okid ini. Di sebabkan cantik ,maka saya terfikir mesti ada yang berkenan.
clumpnya
close up bunganya.
Gambar di nursery, saya tidak membeli yang ini sebab bunganya dah hampir malar.

Phal cornu cervi.
Saya cuma ada 3 pots sahaja. setiap satu berharga $20.


Phal cornu cervi alba adalah antara phal kegemaran , di sebabkan tersangat minat dengan phal ini, saya pernah membeli anaknya yang tersangat cenonit dan baru dipindahkan ke pasu lain pada harga $40. Disebabkan ia belum stabil dan kurang ilmu pada masa itu, maka pokok itu telah pulang ke syurga. Maka , apabila saya dapat membeli dengan harga yang murah iaitu $70 untuk blooming size serta ada keiki, saya rasa ia sangat murah dan saya percaya mesti ada peminat okid yang berminat. Kerana harga standard untuk phal cornu cervi sebegini besar tanpa keiki ialah $100.

lihat lah keikinya itu.
ada sekurang2nya 2 spikes untuk setiap pokok.

Photo penuh
keiki , nampak tak keiki comel tu???
ada 4 spikes , kalau tak silap.
Saya cuma ada 3 pots, sahaja. Sesiapa berminat silalah beritahu ye.Seperti biasa, siap cepat.
Phal equestries.
clumpnya,
another pot.
Saya cuma ada 3 pots sahaja.
Phal tetrapis berharga $28 sahaja.
saya ada 4 pots yang hendak di jual.
setiap satu pokok, mempunyai 2 spikes. sangat berbaloi.

No comments:

Post a Comment