Wednesday, July 8, 2009

jauhari tak kenal manickam

tahu tak kenapa, kadang2 kita beli barang yang mahal tapi end up barang itu tak lama digunakan dah rosak.
Sebabnya kita tak amik tahu sangat barang2 yang kita nak beli.Sepatutnya , jika barang mahal, kita kena selidik dan amik tahu sedalam mungkin, macam pepatah yang mengatakan "hanya jauhari mengenal manickam". ikut pepatah ni macam sesuatu benda tu alien kat seseorang dan orang tu amik tahu hingga semua dia tahu. gitu la citernya.boleh faham ke

tapi macam saya, jarang la saya nak kenal manickam. kalau kenal sikit2 aje, macam saya kenal ah chong, aspalela, santi, mutu dan seangkatan dengannya la.....heheheh
Sebab tu , baru2 ni digital kamera rosak,masa beli dulu , beli yang latest di pasaran, beli kat oberc, tapi tak tahu nak guna.bayangkan masa nak amik gambo depan office google, tengah berposing sakan, tiba2 keluar mssg "out of memory". maka, frust la sepasang suami isteri ini. bila balik hotel baru perasan tak masuk memory card. itulah tak nak kenal manickam!!!!!!!!!!!

nasib baik my other half jenis sabar, so dapat juga bergambar di tempat2 tu dengan riang rianya.

Berbalik citer , digital kamera saya rosak. Bila suami check tak rosak. Saya hairan, kalau tak rosak nape saya tak boleh up load gambar. Rupa2nya ada problem pada connector. Maka, suami saya yang belajar dari pepatah 'hanya jauhari yang mengenal manickam" telah dengan bergayanya menggunakan sony psp untuk up load gambar2 tuh.

Jadi, moral of the story carilah other half yang kenal manickam daripada anda bersusah payah untuk mengenali beliau. hahahahahahahha

ok , dah lah merepek tuh.
Inilah hasil up load tadi.

Seedling phal bellina alba. Harap2 ia dapat hidup dengan subur dan membesar sebagai johan.


Ini ialah seedling dalam flask yang saya beli di sg sipot. Tokeh tu kata $2.50 /seedling. Bila dah keluar $3/seedling, Itu belum tentu hidup matinya. tapi tawakkal aje la. Kepada shida atau sesiapa sahaja yang berminat, saya hanya akan menjualnya setelah ia betul2 stabil dan harga belum tentu lagi.
Ini ialah coel mayeriana dari Harris, nampak macam nak naik spike. Harap2 menjadilah.
Ini pula mariposa alba, suka tengok sekali kembang , 2 kuntum.
Ok lah, saya akan update blog selalu sebab dah settle satu maslah. harap2 jangan lah ada masalah lain pulak.

jumpa lagi. bye..............

No comments:

Post a Comment