Wednesday, June 17, 2009

tak tahu kenapa ter"post" kosong

Ala...............
buat2 tak tahu pulak, tertekan enter la tu tanpa berfikir panjang dan menyemak hasil kerja
Mari kita tengok , apa yang hendak di tampal di dinding kosong ini.

Gramma yang saya dah post close up bunganya.
saja nak beri loya , gambar dekat.
Harris, terima kasih dia tas tips tersebut. akak letakkan pokok ini didalam rumah untuk sementara waktu. saja nak enjoy sementara bunganya masih ada.

Ini ialah Phal gigantea, berharap sangat agar yang di tangan saya berbunga seperti ini.
Ini ialah cymbidium ensifolium cross dengan apa tah, lupa pulak. nanti2 kalau ingat akan saya update disini.
Kepada ibu2 bapa2, saya pernah mengalami penyakit daun kuning seperti ini dah 3 kali. satu, saya hantar nursery tolong pokok tu recover , so tinggal di wad kat sana selama 2 bulan. Kena masuk icu tau........sedih tengok, sob....sob....sob...... dia bergelut untuk hidup. Al hamdullillah , lagi seminggu ia akan balik rumah.

Keduanya , speciosa saya. Sekarang ini sudah sembuh tapi cacat sikit kerana kesemua anggota yang terkena sakit saya buang dan sapu dengan antibiotik, anti fungus. Yang di atas saya cuma repot dan spray dgn anti fungus sesekali.Nak tengok apakah cara ini berjaya???
nanti saya up-date lagi.


ok itu sahaja celoteh untuk pagi ini.

cheers

No comments:

Post a Comment