Monday, June 29, 2009

adakah anak anda seperti anak saya

anak2 saya, juga anak sedara saya yang tidak tinggal di kampong memang teruja kalau dpat bermain dengan haiwan ternakan.
Bukan lah yang membawa H1N1 atau yang seangkatan denganya. Jadi peluang balik kampong di hujung minggu lepas, memang mereka enjoy habis.

Kesian kepada tetamu saya yang ikut balik, pening mereka dengan agenda kami. sebenarnya kami pun pening,hahahahahhahahahaha
sebabnya kami pun tak ada agenda, main redah aje. hehehehehhehe

ok, selepas makan pulut durian & makan tengahari di kebun. Kami pun pulang ke rumah emak saya. Di sebabkan aktiviti hanya tolong melengkarkan ular sawa atau dalam kata lain beradu.hihihiii, maka tiada lah di snap sebarang gambar.

Selepas agak petang, dalam pukul 5. Kami pun pergi lah ke rumah mertua saya, cadang hendak tido di sana. Mertua saya tinggal tidak jauh , orang kata sepelaung aje, tapi rasanya kena guna talipon la sepelaung tu. Atau peribahasa lain, tak habis rokok sebatang. Mcamna nak habis, hisap 2/3 kali padam kan, then 1/2 jam nyalakan balik. hisap 2/3 kali , padam lagi then lagi 3/4 jam nyalakan balik. so, saya rasa tidak sesuai lah. boleh sampai KL tau...... peribahasa sebatang rokok tuh.

Amaran kerajaan" Merokok membahayakan kesihatan". Hmmmm..... tidak begitu memberangsangkan kan......
Patutnya "Merokok Membawa Maut.Pastikan pasangan anda telah membeli insurance hayat sekurang2nya $1 juta. Hehehehehehehehehe

Macam tu ok tak????? Macam iklan insurance la pulak kan?kan?kan?
ok la, hentikan cerita tukang karut itu. kita ke cerita seterusnya.



Mari!mari!mari! kita tengok gambar lagi

Adam, " emak ayam! boleh tak kita orang main dengan anak2 awak".
Oh! anak -anak!!!! pastikan hanya anak ayam haiwan ye.
ok! semua orang get ready, rasa-rasanya adam berjaya mendapat approval dari ibu ayam tuh.
chip! chip! mari makan.................
asraff, "eeeiiiiii! geramnya'
aisyah, " adam kita pegi tempat lain la, tak yah share"
ye, 2 beradik ini sedang asyik dengan anak2 ayam ini.
Aisyah, " asyraff, nanti, bila kak aisyah beri signal, asyraff tangkap tau anak ayam tuh"
Adam, " alamak! tak sempat tangkap la dah lari bawah sini."
ayah dan ibu sedang sibuk mengait buah menia atau asam kundang bahasa standardnya.

malamnya kami ke taiping kerana Julia demam dan bimbang adam terkena asthma sebab dah kejar ayam tadi. Ayam2 itu juga mesti lega banyak , sebab mereka boleh hdiup dengan tenang. hehehehehehe
Kalau tak, mereka kena simpan tenaga untukmenyelamatkan diri dari geng2 Klang valley nih. heheheheheeheh

2 comments:

  1. Ha..ha..ha...anak saya lagi jac-kun, reban ayam boleh dikatanya zoo......nak kata orang bando, takdelah bando sangat...kih..kih..kih....

    ReplyDelete
  2. seronok tengok budak2 tu kejar ayam tu kan?
    akak rasa pengaruh tv jugak la,anak2 akak bird nest dgn kennel mereka kenal pulak.
    anak akak sejak boleh kejar ayam setahun yang lepas baru kenal reban ayam hehehehehehehe.

    ReplyDelete