Friday, May 29, 2009

tertinggal

eh! tertinggal pulak .
Dua gambar antara di bawah ini ialah kepunyaan aisyah.

Ini phal bellina dari papua, kata dik tokeh la. Baunya sangat wangi.
Yang ini juga dari papua, saya memilih yang berbunga.
Ini tak ingat phal flava apa tah. tapi tersangat lah comel.
Phal venosa, berbau wangi.
Phal amboinensis, pada mulanya aisyah hendak membeli yang ini. Tetapi disebabkan pokoknya yang kurng cantik , kami cuci mata aje lah.


Ini pula phal bellina alba, tokeh saja tulis not for sale. Bila saya tanya , mahu buat seedpod la tina.Tapi bila tanya2 lagi, ok lah $100, saya kasi jual sama awak satu. tak jadi lah.......
Ini lah satu lagi phal dalam koleksi aisyah. Bellina blue , biru mata hitam ku hendak membayarnya......hahahahahahaha
Phal violacea red, tersangatttt........... lah suka. Selain baunya yang wangi..............bunganya pun cantik..............tapi harganya belum mampu milik untuk aisyah hehehehehee
Ini pula phal floresensis, juga pilihan aisyah. Pada mulanya saya tak perasan, bila aisyah pegang dan kata "nak yang ini, nak yang ini", barulah saya perasan , comelnya dan ada bau.

Kesemua ada tiga kepunyaan aisyah. Boleh tahan jugak pilihannya, cuma saya aje yang tak tahan dgn harganya.hahahahahahha

Cuti sekolah ni, nak ajar aisyah cara2 potting dan watering. Harap2 ini bukan minat yang hangat2 tahi ayam jek. hehehehehehehehehehehe

2 comments:

  1. wah tina..dah ada geng mengorkid kat umah ek?

    mesti lagi banyak idea bila dah dua beranak ni dok discuss pasal orkid..

    aisyah..Selamat datang ke alam hobi yang ceria..'alam yang no turning back'

    ReplyDelete
  2. Wah aisyah dah minat orkid. Itulah hasilnya selalu ikut ibu ke nurseri orkid kan.

    Tina, cantik2lah phal di atas tu, tapi harganya pun cantik jugakkan.

    ReplyDelete