Tuesday, May 12, 2009

MARI BERDANGDUT DI NURSERY LC

Nape saya suka perkataan dangdut. Dangdut itu maksudnya pada pengamatan saya la, gembira pada seseorang samada apa yang di buat itu betul atau tidak.

Mari kita tengok ayat yang boleh didirikan(didudukkan tak ada yea) dari perkataan dangdut ini.
Si Mamat yang berperut boroi itu begitu asyik menari (bersama penari dangdut) mengikut rentak lagu dangdut yang di nyanyikan oleh penyanyi dangdut. Sila nyatakan ada berapa perkataan dangdut di ayat tadi. cepat2 teka. lambat dah................ 3 ok.hihihihihihi

Ayat lain pulak.
Si hippo sedang seronok berdangdut bersama girlfriendnya di taman bunga.Ayat di sini menyatakan hippo bergembira(betul tak) di taman bunga. Wah! cuba bayangkan hippo sedang menari dangdut di taman bunga hihihihik...hik...hik...

Tapi ada juga ayat dangdut yang tidak sesuai digunakan di tempat tertentu.Contohnya.
Mereka sungguh dangdut mendengar ceramah dari ustaz A mengenai poligami di masjid itu tadi. Tak caye cuba tanya kat ustaz mcm ni" wah! ustaz, mereka berdangdut sungguh tadi dengar ceramah ustaz. Apa..... "
Belum sempat nak bertanya lanjut, anda telah di usung keluar oleh guard kat masijid tuh.

Ok, sudah lah citer pasal contoh perkataan dangdut itu. Hari ini saya , mungkin kak ani dan juga paradox akan berdangdut di nursery LC. Tolong jangan bayangkan kami menyanyi dan menari2 di celah2 pokok bunga itu seperti iwan dan amalina ataupun seperti cerita hindustan.sila gelak hahahahahahahaha
Sebenarnya paradox adalah sifu aka otai okid yang masyhur di cari .com dan juga di OAPM. so, mesti la kita xcited nak tengok dia bershopping macamana kan.........
Laporan lanjut selepas waktu shopping petang ini. tiada live telecast sebab perlu buat editing hehehehehehehehe

Ok, mari kita tengok okid apa yang ada untuk di jual.
Species oncidium dari salah sebuah negara di amerika selatan. Eh! Panama kat amerika Selatan ke? Bunga tersangat cantik berwarna kuning(sorry terlupa amik gambar) kehijauan dan sebesar duit syilling 50 sen. Harga $25.
Keiki Aeringes apa yea(sudah lupa), sejenis species, kena cari balik la di thread lama orchid. Warna bunga putih seperti darwinara tetapi lebih besar dan berbau sangat wangi.Range harga $10 - $15.
Gambar pot lain.
Ini pula phal cornu cervi medium size $13.

Sekarang marilah kita cuci mata.

Vanda pinctawit spot, berbau sangat harum . Saya gantungkannya bersama vanda mimi palmer agar keharuman mereka mendamaikan lagi laman saya.
Ini pula close up bunga, saja je nak kasi racun sebab memang dah tak jual dah kecuali anaknya yang cinonet tapi berharga $10.


Hadiah dari seseorang yang baik hati untuk seseorang yang cantik dan baik hati seperti saya. sila la muntah hahahahahhahaha. Phal amboinesis ini dihadiahkan oleh seorang kawan saya.
ini phal noid yang shah nak barter trade dgn saya. Saya belum ada apa2 kecuali aeringes itu utk disuggest kan pada shah.

Ini pula phal sara gold. saja saya letak berdekatan dgn phal noid itu utk buat perbandingan . Hampir sama kecuali sara gold berbau harum.

2 comments:

  1. salam k.tina yg baik budi hehe
    kalu ade stok nnt, saya nak cop 2 Vanda pinctawit spot tu, buleh dak?

    ReplyDelete
  2. adinda ku yang dikasihi mizahanan,

    stock adalah tersangat terhad, jadi memang sudah lah tiada. kalau kanda terjumpa dimana2 semasa tidak sesat jalan, kekanda akan belikan yea.

    ReplyDelete