Thursday, March 26, 2009

Kegilaan terhadap okid makin parah

Semalam semasa ber"IM" dengan kawan2 , tiba2 terperasan ada posting bergambar oleh seorang forumer, phal sumatrana. Sebelum itu berbual dengan mereka tentang phal ipoh super star dan juga phal lamelligera.Antara yang di bualkan ialah hendak membeli okid terutamanya phal yang disebutkan tadi dalam budget bulan depan, which is next week.

Tapi disebabkan posting tuh, sorang kawan dari Putrajaya tanya samada satu nursery nih ada jual tak phal sumatrana nih dan berapa harganya. Disebabkan saya juga teruja, saya terus call contact saya di sana, dia cakap ada tapi kecil la. SAya cakap tak mahu la kecil, sebab forumer tu beli end 2007 , flowering size ; sekarang baru berbunga. Flowering size pun amik masa lama baru berbunga, inikan pulak yang kecik gitu.Contact saya tu kata, dia kena cari dulu, bila saya tanya harga dia kata mahal la sikit. Saya cakap nak beli lebih untuk kawan2 jugak( dalam kepala otak nak cari siapa nih), kasi la murah sikit. Dia setuju, dan saya kata akan amik hari ini.

Maka bermula lah mencari rakan2 seperjuangan hehehehehehe untuk sama2 membeli belah okid ini, YM kawan selatan tanah air, kawan di Kelana Jaya , Putrajaya , dan nun jauh di sana. Dalam masa beberapa minit saya sudah mendapat cukup korum(betul ke spelling nih). Maka hari ini saya akan pergi ke sana!!!!!! ke sana!!!!!!

Saya rasa akan terus belikan ipoh super star dan juga lamelligera kot. Tengok kepada berapa banyak nota-nota cinta yang saya ada.heheehehe
Nantikan gambarnya yea.



Persoalan: Adakah kegilaan ini satu ketagihan?
Jawapan: Tak pe kerana ia tidak merosakkan seperti dadah , tetapi membantu kita dgn memberi oksigen untuk kita bernafas. hehehehehe

4 comments:

  1. Uwaaa......memang cantik sgt sumatrana tu, tak tahan tgk Henry punya..

    ReplyDelete
  2. Saya ada sumatrana tu tapi mcm dah lama tak bunga klu blh nak tambah koleksi . Klu ada lebih , lelong kat sy.Tentang ketagihan orkid ni ada satu madah yang sesuai - you can get off alcohol,drug, women food and cars,but when you re hooked on orchids you are finished. You never get off orchids. Never - Erics Hansen.

    ReplyDelete
  3. shida,

    sekarang kita pun sudah ada..........
    hehehehehe

    ReplyDelete
  4. minat okid,

    You are very right, here in our group , once u r hooked, there is no turning back.
    or "tiada jalan pulang" dah tak nampak dah. hehehehehe

    i'll send u an e-mail on the pricing, i bought extra.

    ReplyDelete